Implantaten

Het moeten missen van eigen tanden en kiezen is voor veel mensen een enorm probleem. Of het verlies nu veroorzaakt wordt door een ongeval of aantasting van tanden of tandvlees, eigenlijk wil iedereen maar een ding: herstel van functie en esthetiek.

De problemen van een kunstgebit zijn algemeen bekend. Door het ontbreken van tanden en kiezen zal de kaak gaan slinken, waardoor de gedeeltelijke of volledige prothese los gaat zitten. Problemen met kauwen, spraak en esthetiek zijn redenen voor een mindere kwaliteit van het leven. Voor veel mensen, waarbij een of meerdere tanden en kiezen ontbreken en vooral voor degenen die tandeloos zijn, is een kroon of brugconstructie op implantaten of een prima vastklikkende prothese een geweldige oplossing.

Een implantaat is een titanium schroefje, dat de tandwortel vervangt. Titanium is een zeer weefsel vriendelijk materiaal; kaakbot en tandvlees groeien er tegenaan en wordt daarom veel toegepast in de moderne geneeskunde o.a. voor kunstheup, kunstknie en pacemaker.

Implantaten worden reeds vele jaren succesvol gebruikt in de tandheelkunde. Door wetenschappelijk ontwikkelingen zijn de succespercentages erg hoog; in de bovenkaak 93-95% en in de onderkaak zelfs 98-100%.

Meest gestelde vragen:

1. Doet het plaatsen van implantaten pijn?

Implantaten worden onder plaatselijke verdoving geplaatst. Er wordt voor de behandeling altijd gecontroleerd of de verdoving goed werkt. De meeste mensen waarbij implantaten zijn geplaatst, zeggen achteraf dat de behandeling is meegevallen. Eventuele napijn kan opgevangen worden door een goede pijnstiller, welke altijd voorgeschreven wordt.

2. Kan ik mijn prothese/plaatje blijven dragen?

Gedurende de behandeling kan de prothese gewoon gedragen blijven worden. Niemand hoeft zonder tanden te functioneren! In sommige gevallen kunnen de implantaten direct gebruikt worden en kan de kroon of brug gelijktijdig geplaatst worden.

3. Wat kosten implantaten?

Implantaten worden vergoed door de zorgverzekeraars. Meer informatie vindt u onder Kosten verder op deze site.

4. Is het betrouwbaar?

De Tandprothetische Kliniek Westdorpe maakt gebruik van de implantaten van Nobel Biocare. Hiervan zijn er bij miljoenen mensen wereldwijd geplaatst. Er is ruim 40 jaar klinische ervaring, inclusief wetenschappelijlke onderbouwing, met deze implantaten.

Tandprothetische Kliniek Westdorpe

Steeland 5
4554 BT WESTDORPE
tel. : 0031 (0)115 451280

Wilt u bij ons patient worden?

Neem dan telefonisch contact met ons op!

Weet u ons te vinden?

Bekijk online de routebeschrijving